Звіт за підсумками дослідження був складений на основі опитування 3864 українських педагогів, проведеного навесні 2010 року. Він відображає відношення й власну позицію щодо інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) до процесу освіти. Це дослідження буде проводитися щорічно, і воно допоможе відслідковувати якісні зміни в українській освіті й темпи впровадження інновацій серед українських педагогів.
За наявною офіційною статистикою забезпечення комп'ютерною технікою сільських шкіл в Україні становить 97,8%, а міських – 93,4%. При цьому на початку 2010/2011 навчального року в Україні на 1 персональний комп'ютер доводиться 28 учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
83% респондентів відзначили, що основною перешкодою на шляху поширення інформаційних технологій у навчальному процесі є недостатня кількість комп'ютерів для учнів.Одержавши в результаті дослідження відгуки українських учителів про недостатню комп'ютеризацію, можна зробити кілька висновків. По-перше, про те, що технологічна база вже комп'ютеризованих шкіл застаріла й не відповідає сучасним вимогам. По-друге, і це відзначили під час дослідження самі вчителі, існує проблема недостатньої інтеграції наявних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) до освітнього процесу.
Дослідження також показало, що педагоги й учні мають більше доступу до ІКТ за межами школи, ніж у класі. Наприклад, 70% учнів мають доступ до комп'ютерів поза школою, 74% мають мобільний телефон. При цьому яких-небудь істотних відмінностей у цих показниках для різних регіонів України не спостерігається. Звідси випливає, що вчителям необхідно розширити позакласне навчання для підвищення навчального потенціалу, який мають ІКТ.
Крім того, у дослідженні відзначається, що підготовленість у сфері ІКТ для вчителів уже не є найсерйознішою перешкодою для використання інформаційних технологій у навчанні – про це заявили 67% опитаних. Це говорить про підвищення рівня володіння ІКТ самими вчителями й сформований потенціал з більш ефективного впровадження ІКТ в освіті. Втім, існують деякі регіональні відмінності в значенні цього показника. Так, якщо в Чернігівській області не оцінюють як серйозну перешкоду підготовленість у сфері ІКТ 78% учителів, то в Миколаївській області таких лише 61%.
Ознайомитись із звітом про проведення дослідження можна тут і в спільноті «Дослідження «Інновації в навчанні».
За матеріалами сайту Мережа партнерство в навчанні
No Response to "Українська система освіти потребує інновацій"
Дописати коментар