Дослідження проводиться компанією Microsoft вже другий рік поспіль за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та має на меті визначити ступінь використання IT-технологій у викладанні та відслідкувати якісні зміни.
Щорічне опитування, яке на замовлення Microsoft проводить дослідницька компанія Cross Tab Research (штат Вашингтон, США), дозволяє відслідковувати темпи впровадження інновацій в навчальний процес та визначає перешкоди на шляху до цього, а також ступінь залучення учнів до інтерактивних навчальних методик і їхню підготовку до «цифрового» стилю життя. Анкетування проводиться онлайн. Цього року в ньому взяли участь 3864 вчителів з України.
61% українських вчителів, опитаних в рамках онлайн-дослідження Microsoft «Інновації в навчанні», відзначають, що недостатня кількість комп’ютерів залишається основною перешкодою для впровадження інформаційних технологій у школах. У порівнянні з минулим роком ситуація трохи покращилася: тоді цю проблему на перше місце ставило 83% педагогів.
Офіційна статистика свідчить, що понад 93% українських шкіл мають комп’ютери. Втім, часто вони є застарілими і не відповідають сучасним вимогам. На початку 2010/2011 навчального року в Україні на 28 учнів припадав лише 1 комп'ютер. Для порівняння - у Європі та США в середньому 1 ПК на 5-7 учнів.
Дослідження також показує, що технічна підготовка вчителів у використанні ІКТ зростає. Цього року половина опитаних назвали власну недостатню технічну підготовку серйозною перешкодою для впровадження IT в освіту, тоді як минулого року так вважали 67% вчителів. Але технології все ще використовуються у виконанні традиційних завдань у класі, а не для зміни самого способу викладання. Вчителі відзначають, що не мають достатньо технологічних ресурсів у класах для їх повної інтеграції у методи викладання. Більше того, майже половина вчителів відзначає, що відсутність Інтернету або поганий зв'язок є серйозною перешкодою для повноцінної роботи.
В той же час, як і минулого року, педагоги відзначають, що мають більше доступу до технологій поза школою, ніж у класі. Зокрема, на цьому наголосили 73% опитаних (минулого року - 70%). Так само й учні: 54% мають доступ до комп’ютера з Інтернетом за межами школи. Ця інформація дозволяє зробити висновок, що при використанні вчителями такого інноваційного методу як поширення навчання за межі класу, вони можуть скористатися тим навчальним потенціалом, який дає такий доступ до технологій поза школою.
Владислав Радиш, директор по роботі з державними органами й навчальними закладами «Майкрософт Україна», відзначає: «Використання новітніх технологій у навчанні є дуже важливим, адже учні мають виходити зі школи підготовленими до сучасних реалій. Але технології підвищують не лише ефективність навчального процесу, але і продуктивність педагогів. Як показує дослідження, рівень співпраці між учителями у спільному плануванні занять є надзвичайно низьким – лише 15% вчителів відзначають, що роблять це. Окрім того, лише 37% діляться новими ідеями про ефективні методи викладання. Використання сучасних інформаційних технологій для спільної роботи та спілкування дозволить учителям тратити менше часу на підготовку навчальних планів та матеріалів та бути в курсі нових розробок і тенденцій. Наша освітня мережа «Партнерство в навчанні» росте і нараховує більше 20 тис. викладачів. Важливо, щоб цей досвід знаходив практичне втілення у кожному класі».
За матеріалами сайту мережі «Партнерство в навчанні»
Юний геній з Тернопільщини підкорює науку
6 днів тому
No Response to "Онлайн-дослідження "Інновації в навчанні""
Дописати коментар